A futómű javítás és aztán annak a beállítása olyan páros, amelyek egymástól nem, vagy ritka esetben elválaszthatók. Hiszen abszolút olyasmiről van szó, amiket nem lehet elvégezni a másik nélkül. Hiába akarnám én beállítani a futóművet, hogyha annak valamilyen olyan hibája van, ami miatt nem lehetséges az üzemszerű működése. Ekkor jön elő, hogy először javítani kell, majd ha minden alkatrész megfelelő állapotú, akkor beszélhetünk a beállításról.
Ezeket a problémákat természetesen nem nekem kell megoldanom, hanem erre van a Méta Autószerviz szakértő csapata. Mivel a fővárosban élek, ide hordom az autómat a 19. kerületbe, a Méta utcába. Könnyen megközelíthető és hamar odaérek. Ráadásul szakértők fogadnak, akik tényleg minden autós fronton képben vannak és a megfelelő szerszámokkal és berendezésekkel rendelkeznek ahhoz, hogy bármilyen jármű jó kezekben legyen náluk.
A futómű javítás egy gyakori probléma az autók életében, ezért ezzel – sok más témával együttesen – részletesen foglalkoznak a metaautoszerviz.hu oldalon. Nem csak azzal a résszel, hogy milyen feladatok kapcsolódhatnak egy ilyen művelethez, vagy hogy miért kell egy futóművet szervizelni, vagy épp beállítani, hanem azzal is, hogy mindez mennyibe kerülhet.
A futómű beállítás vagy épp javítás első kategóriájában az első és hátsó esetben is 14 900 forint. A második kategóriában ugyanez a párosítás 18-18 000 forintba kerülne. Az ezt követő tételek között szerepel a toronycsapágy javításának ára, amely 21 500 forint. Hasonló helyen mozog a spirálrugó cseréje. A lengőkar cseréje, ahogyan a támasztó gömbfej cseréje is 14 500 forintba kerül óránként. A laprugó cseréje elől is és hátul is oldalanként 35 900 forint. Ennél már csak a torziós rugó javítása kerülhet többe, amely kategóriájától függően 57 500 forinttól, vagy 71 900 forinttól indul.
Ahhoz, hogy minél gyorsabban sorra kerülhessünk érdemes telefonon időpontot egyeztetni – vagy megnézni a webes foglalási felületet és ott intézni ezt az ügyet.
Ritka, hogy egy autószerelő műhelynél ennyire részletesen megosztják a weboldalon, hogy mennyibe kerülnek az egyes javítási tételek. Így azért talán egy fokkal jobban tervezhetők az egyes autóval kapcsolatos karbantartási költségek.
A futómű javítás tehát lehet kisebb volumenű, gyors beállítási folyamat, de közben mégis belefuthatunk olyan problémába is, ami miatt kicsit tovább pihen a jármű a műhelyben. Amennyiben pedig, ha esetleg más is felmerülne az autóval kapcsolatban, akkor a Méta Autószerviz egy megbízható hely arra, hogy a lehető legrövidebb idő alatt, jó áron helyre jöjjön a kocsi. A bizalom különösen fontos egy ilyen szituációban, hiszen sokszor előfordul, hogy a hozzá nem értőkkel olyan alkatrészeket is kicseréltetnek „szakik”, amiket egyébként nem kéne – pusztán a nyerészkedés reményében. A Métánál ilyen bizonyosan nem történhet, hiszen mindent megosztanak a megrendelőkkel már a honlapjukon is. Számomra ilyen egy átlátható, szimpatikus, modern felfogású, független autószerviz.